MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

torsdag 21 oktober 2010

Nä mamma det är inte kallt!!!!!!!!!!!

I morse var det -3 grader!!!!!!!! Brrrr!!!!!!!!!!!!!

Jag fick bege mig till garderobens gömmor och leta efter min vinterjacka som jag inte använt på två år. (Förra vintern var jag ju gravid och fick ha tält versionen) tänk den passade! Jippi!

Den lilla vaknade tidigt så hon lade jag ute i kylan för att sova redan vid 8.
Ja i vagnen alltså, väl påpälsad så hon frös ej.

Klockan började närma sig att vi skulle köra till dagis.
Dottern blev vansinnig för hon ville se färdigt på Madicken, som om hon inte vet vad som händer efter att ha sett den 20 gånger.

In i badrummet borsta tänderna, tvätta sig kunde jag glömma.
Och ut i hallen, ska du ha denna jackan?
NEJ!
Kan du ta på dig dina stövlar?
NEJ! Jag ska ha sandaler!

Du det är nog lite kallt för det.
Nä mamma det är inte kallt!
Nehe!

Och kampen fortsatte.
Till slut fick jag på mössa, jacka och gummi stövlar.
Så det var bara att stoppa vinterstövlarna i väskan och smuggla med dem.

Hon frös lite när vi kom fram till dagis.

Jag bytte skor när vi kom fram lite galant för då tog hon ju av sig gummistövlarna och de försvann lite galant.

Sen får vi väl se hur det går när vi ska hem men det är en annan historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar