MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 12 oktober 2010

Nu är det höst!

Nu är det höst!
Med allt vad det innebär, löven lyser i fina färger och ligger över allt.
Just nu är det ett underbart höstväder.

Men det kommer något mer på hösten, MÖSS!!!!

Ja, vi tar det från början.
I går när jag kom hem från ännu ett Challangepass (som verkligen är en challange) så satte jag mig i soffan för att försöka få den lilla att sova.

Sen ser jag något, längre bort i rummet.
Men tänker att det var nog inget.
Jo där var det igen och det rör sig, och det rör sig fort.
Nu försvann det det under soffan.
Undra vad det var?

Va, vänta nu lite, det var ju en MUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Kallar på maken, det är en mus under soffan.

Då kan jag ju tillägga att vi har katt, ja inte bara en utan två.
Men de var inte där just då.

Jagade rätt på katterna och maken fick lyfta på soffan.
Men då var den ju borta.

Tillslut hittade vi den igen, bakom kaminen (som vi har eldningsförbud i).
Där satt den läge med bara svansen utstickande.
Katterna placerade sig en på var sida om kaminen.
Sen låg de där en lång stund.
Hankatten gav upp först, han är annars den bästa jagaren.

Efter en stund gav även honkatten upp.

Lång om länge fick jag barnen i säng, när jag var där uppe så hörde jag maken kalla på katterna hur de jamade.

Och sen PANG!
Ytterdörren öppnas, och sen hör jag hur maken säger till katterna.
-Ni är avskedade!!!!!!!!!!! (gulligt)
Sen åkte katterna också ut.

Frågad sen hur det gick.
Katterna hade sett musen och sen tittat på maken och på musen igen. Sen hade de gått.
Undrar om de tror att han är katt och att det är han som bestämmer därför brydde de sig inte.

Maken hade i alla fall fått smälla musen med håll i er nu HANDEN! Blä!
Den dog direkt.

Tur han var hemma för jag hade aldrig vågat röra den.

Man kan nog säga att min man är en riktig man.

1 kommentar: