MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 7 februari 2011

GRATTIS PAPPA!!!!

Helgen som gick spenderades i Danmark och Lalandia.
Kära pappa fyllde 60 år i fredags så vi var där hela familjen.
11 stycken totalt.

I fredags förmiddag var bilen packad och barnen lastade så då bar det iväg, ett snabbt stopp i Laholm för tankning av bil och lunch till oss.

Sen bar det iväg, det gick förvånansvärt smidigt tog 3,5 timmar men barnen verkade tycke det var ok.
Skönt det hade varit lite jobbigt om de skrikit hela vägen dit.

På fredagen blev det inte så mycket gjort där, vi packade upp och gjorde i ordning i stugan sen var det tid att gå och fira kära pappa.

Vi gick till en restaurang med buffé på Lalandia centrum.
Det var ok, ingen jätte service precis.

Lördagen spenderades på badhuset, Phu! barnen var som russin när vi gick där ifrån.
Den stora var lite feg i början men sen lurade min bror upp henne i en vattenrutschbana, sen var det kört, hon är ju inte alls rädd för vatten så hon åkte alla rutchbanor utom den största där man var tvungen att vara 7 år och simkunnig.

Jag gick där ifrån med den lilla vid 14 tiden då var hon så trött att hon inte orkade mer och jag frös något förfärligt.

De andra kom vid 16,30, den stora var helt speedad, men somnade snabbt i soffan fast hon INTE var trött.

På söndagen blev det inget bad för vår del tyckte det räckte för den stora, men vi gick till ett lekland det gillade hon.

Men hon skulle ju ha med mig och maken upp hela tiden, ja den ena hinderbanan gick ok, men den andra var så liten och trång att jag knappt kunde röra mig där.
Plus att den var av plast så man blev helt statisk så när man åkte rutchkanan ner så small det när man passerade nitarna av metall som höll ihop det.
Håret måste ha stått åt alla håll när man kom ut.

Sen var det tid att åka hem, det gick bra på hemresan också, det var den lilla som inte ville sitta fast men hon hade inte så mycket att välja på så hon gav upp till slut.

Borta bra men hemma bäst, det har varit en kanon helg men det är alltid skönt att komma hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar