MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 23 februari 2011

Jag och min stora käft!

Ja, alla ni som känner mig vet ju att jag har en stor käft och att jag hörs mycket!

Detta resulterade ju i förfrågan om hemsidan på förskolan men det har någon annan tagit på sig frivilligt!
Se så fin hemsida vi har www.oringe.nu

Men i måndags ringde en från styrelsen på förkolan/skolan och undrade... ja jag får väl ta det från början.

Förskolan/skolan är ju ett föräldrakooperativ och drivs som en förening.
Då är det ju meningen att alla föräldrar ska hjälpa till.
Vi har ju alla våra helger som vi städar tex.

Dessutom finns det fixargrupper: Tex utefix som vi varit ansvariga för, vi har hand om lekredskap, staket och utemöbler.
Sen finns det innefix, trädgårdsfix, städfix, infofix och festfix.
Alla har vi våra uppgifter att göra.

Nu är det så att den som varit ansvarig för allt detta och sett till att allt görs som det ska har flyttat och därför lämnat föreningen.

Då fick jag förfrågan om att ta detta ansvar på mig, först sa jag NEJ!

Jag tycker själv att jag gnäller så att det räcker och blir över och jag behöver inte gnälla mer.
Men jag får hjälp från en i styrelsen som ska vara min "bulldog" och vara den som ringer och skäller på folk som inte gör sina uppgifter.

Ok då!
Jag gör det!

Då blir det ju som jag vill, alla grupper ska omfördelas och organiseras om.
Och de som inte gör sina uppgifter (det är ju alltid samma personer) kommer att få andra uppgifter som det MÅSTE utföra!
Tänk vilken chock för dem som tror de kommer undan men nu är det slut med det.
Hihi!

Så i helgen ska vi träffas, en av de som har haft hand om grupperna, jag och personen från styrelsen som jag ska samarbeta med.

Kommer nog bli bra när vi får ordning på alla nya grupper som ska bildas och omorganiseras

1 kommentar:

  1. Det kommer du fixa galant = ) Kan nog behövas lite omorganisation här och var! Kul att du tog dig an uppdraget.

    och va roligt med en blogg, kommer nog hoppa in här o läsa ibland ;- )

    Tjingeling från dagisfröken Linda. (skickar som anonym....gick inte på annat sätt...)jag o datorer....

    SvaraRadera