MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 6 april 2011

BRA JOBBAT VÅRDFÖRBUNDET!!!!!!!

Jag som sjuksköterska är medlem i vårdförbundet.
De har ju inte direkt lyckas med några strålande avtal de sista åren ang våra PISSIGA löner, nu var de i förhandling igen.
Och man tänker ju nu kanske det blir ett riktigt bra avtal.

När den bestämda datumen kom så sköt de upp beslutet i två veckor, då tänkte man att jaha de kommer inte överrens så det blir kanske bra.

Men i går kom det!

Jag säger bara VAD I HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Va fan var det att skjuta upp.
Det första sifferlösa avtalet någonsin!!

BRA JOBBAT VÅRDFÖRBUNDET!!!!!!!!!!!!

Fy fan säger jag.

Avgående ordförande Anna-Karin Eklund säger: "Nu får de lokala arbetsgivarna visa hur de värderar våra medlemmar!"

Tack för den, och hur tänkte du nu???
Min åsikt är att Anna-Karin skulle avgått frö länge sedan, redan innan strejken 2008, och efter det jävla pissavtalet efter flera veckors strejk skulle hon ju absolut avgå.

Jag vet ju exakt hur de värderar oss.
INTE ALLS!!!

Får man 100 kr ska man väl vara jävligt glad.
Arbetsgivaren vet ju att man gör sitt jobb ändå.

Men en sak är jävligt säker här blir det inget övertidsarbete, inga extra arbetsuppgifter utöver de som jag ska göra.
För sak jag göra något extra så ska jag fan ha betalt för det också!

Ni kan läsa det fantastiska avtalet här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar