MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 19 april 2011

Mamma!

Jag är iväg och tränar två kvällar i veckan, skulle kunna vara iväg mer men man har ju en familj att ta hand om också.

Men de sista gångerna har dottern gråtit när jag ska köra och sagt:
-Mamma, jag vill följa med!

Åh, vad gör man?
Hon är tre år och kan inte sitta där en timme och titta på.

Och när jag kommer hem så sitter hon där med tårar i ögonen och gråten i halsen och säger:
-Mamma, jag tycker inte om när du är borta!

Då dör jag lite inombords.
Man får så otroligt dåligt samvete!

Vad ska man göra?
Jag kan ju inte stanna hemma jämt, är ju hemma hela dagen så två timmar i veckan måste jag ju kunna komma hemifrån, eller?

I dag ska jag se om jag kan lyckas smitta ner barnen med vattenkoppor!
Undrar om jag kommer ångra mig sen?

Det gör jag säkert om jag lyckas, men samtidigt tänker jag att då är det gjort, man får ju inte lämna på förskolan på ca två veckor när de får det och jobbar man då, hur kul är det att vara hemma så länge för vård av barn.

Nä det är lika bra att få det gjort.

Problemet är ju att maken inte vet om han haft det, så det kan ju bli spännande.

Nä gå nu ut i det fina vädret med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar