MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 6 april 2011

Jämnställdhet!

Jag ska börja jobba i september, hade då tänkt att gå ner till 80% i stället för att jobba 100%.
Man har ju rätt att göra det när man har barn under 8 år.

Så i fredags när jag ändå var på sjuka huset så gick jag upp på jobbet och pratade med min chef ang detta och skrev på en tjänstledighets ansökan.

Men så i måndags kom min make och sa att han kanske skulle gå ner i tjänst i stället.

Ja vad ska man säga?
Det får du inte?
Nehe!
Ja vill du det så får vi väl gör så.

Tydligen har de inte så mycket att göra på hans jobb, fram till att hans kollega går i pension så då är det bättre att han går ner i tjänst.

Jaja, det ska ju blir skönt att tjäna lite pengar igen, men vi får väl se hur det går.

Vi ska prova fram tills nästa sommar sen ska jag troligen gå ner och han går upp till heltid igen.

Han sa också att han hade tyckt att det varit kul att vara hemma lite mer med barnen eftersom han inte varit föräldraledig på samma vis nu som han var med den stora.

Ja det ska ju vara jämställt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar