MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

lördag 24 mars 2012

In i dimman!

Ja det är verkligen så!
In i dimman, men inte riktigt lika kul som det låter.

Det är nämligen inte i mitt huvud det är dimmigt det är ute och det har varit det i flera dagar.
Ja, vi pratar inte lite dimma heller utan det är så dimmigt så man bara set ett tio tal meter framför sig, allt är vått och fuktigt ute och att platta håret är inte ens att tänka på, för det krusar ihop sig bara man tittar ut genom fönstret.

De har lovat sol och det har det säkert varit på vissa delar av landet och till och med kommunen, men här har solen inte tagit sig igenom.
Trist!
Det är ju inte som om man blir piggare av detta vädret precis utan tröttheten hänger över en lika tjock och jobbig som dimman.

I går kväll var jag och små tjejerna själva hemma, maken var iväg en tur på en överraskningsfest.
Tjejerna la sig och somnade direkt så jag hade både TV och soffa helt för mig själv hela kvällen.
Jag klarade till och med att vara vaken till 22,30 innan jag släckte och gick och la mig.
I bland är det skönt att vara själv!

I dag har vi varit ute i dimman och räfsat jord där vi ska så gräs och så har vi klippt häcken.
Häcken är klar men det behövs räfsas mer innan vi kan så gräset, lite eller mycket pinnar och stenar som ska bort innan det kan sås.
Blir nog bra så småningom.

Vi har även planerat sommarens projekt som vi ska försöka göra.
Det är lite fönster som ska målas någon list på lusthuset som ska bytas och två stycken trä däck som ska byggas.

Det är ju lika bra att börja, det kan ju dra ut på tiden.

Så i morgon blir ännu en dag ute får se om det gamla trä däcket rycker eller ej!

Trevlig helg på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar