MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 27 mars 2012

Lång natt!

Natten har varit lång, kom inte i säng förrän efter 5 på morgonen.
Hela natten har tillbringats på barnakuten!

Men det är väl lika bra att börja från början.

I fredags när jag hämtade barnen på dagis så hade den lilla fått en gunga i huvudet, ingen hade sett hur det gått till.
Men ett stort blåmärke mitt i pannan hade hon.
Det är ju lätt hänt.

På kvällen var hon som vanligt, trött förstås men det kan man ju vara efter en hel dag på dagis.
Men sen när hon sovit ett par timmar, vid 23,30 så kräktes hon.
Tänkte att nu har hon fått maginfluensa igen, men hon kräktes bara en gång sen var det inte mer.

På lördagen var hon som vanligt, men sen kräktes hon på natten igen.
På söndagen var hon trött, hon och jag sov ända till 10,45 på morgonen, ny tid i och för sig men ändå. Sen sov hon ca 2 timmar på eftermiddagen.

Den natten kräktes hon ej så då tänkte man att allt var ok, men på måndagen var hon väldigt trött.
Sov till 9,30 på förmiddagen och ca 2 timmar på eftermiddagen.
Hon var sig inte riktigt lik, mycket tröttare och brydde sig knappt när maken kom hem.

Sen på natten 23,30 kräktes hon igen, då ringde jag sjukvårdsupplysningen.
De tyckte vi skulle åka in direkt och absolut INTE vänta till morgonen.

Så det gjorde jag.
Vi var på akuten runt ett tiden, sen fick vi träffa en sköterska rätt fort.
De tyckte vi skulle stanna och träffa docktorn men de hade precis fått ett ambulans larm om en dålig patient så det skulle dröja lite.

Kl 04 fick vi träffa Dr.
Hon visste inte riktigt med de här kräkningarna vad det var tecken på.
Men troligen har hon fått en hjärnskakning.

Jag fick själv avgöra om hon skulle röntgas, då var det en datortomografi som skulle göras och då var hon tvungen att sövas.
Det är ju en risk med båda, sövningen och strålningen.
Så jag tyckte vi skulle vänta.

Sen var det om hon skulle stanna för observation under natten, men jag beslöt att jag kunde observera henne hemma själv.

Så vi var hemma vid 5 tiden och då var det väldigt skönt att lägga huvudet på kudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar