MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

lördag 3 mars 2012

Hårda tag!

Nätterna här hemma är tuffa!
Blir inte mycket sömn.

Först kommer den stora och ska sova hos oss, det har vi löst med en färdigbäddad madrass på golvet nedanför min säng till henne.
Så hon stör ju inte så mycket, mer än att man vaknar när hon kommer.<

Men sen är det tid för den lilla, hon vaknar nästan alltid vid 02,30 och vägrar somna om utan välling plus att hon ska sova hos mig, gärna PÅ mig.
Det räcker att jag rör mig så vaknar hon och Om jag skulle gå och kissa då rasar hela världen för henne och hon vrålar som en tok.

Jag tycker att är man nästan 2 år så behöver man inte äta på natten, plus att hon inte äter upp sin välling innan hon lägger sig hade hon gjort det så hade hon kanske inte behövt äta mitt i natten.

Jag har tänk att ja, det får väl vara så, orkar inte ta striden när man själv ska upp strax efter 05.
Har tänkt att ta striden till sommaren när man är ledig lite längre och inte ska upp så tidigt.

Men så i går tänkte jag, vi kan inte hålla på så här, alla måste få sova!
Så jag tänkte att det får bära eller brista, jag är ledig tills på tisdag, maken ska jobba men han vaknar ju aldrig av något ändå.

Jag vet att det kommer bli några tuffar nätter men det kommer vara värt det, i stället för att alla ska sova halvdant ända till sommaren.

Maken var iväg en runda i går kväll så jag la barnen.

De fick sin välling och jag informerade dem om att i natt ska alla sova i sina egna sängar och det blir ingen mat mitt i natten.

Jag är stor flicka så jag kan sova i min egen säng sa den stora.
Den lilla tittade på mig som om hon inte fattade vad jag sa, men man så på henne att hon gjorde det.

Sen var det god natt, så långt gick det bra.

23,20 vaknar den lilla och är ledsen och vill komma och ligga hos oss.
Jag gick och tröstade henne och förklarade att i natt ska vi sova i våra egna sängar, la ner henne och sa god natt.
Hon blev inte så glad, hon blev ledsen så klart, sprang upp typ 30 gånger på 5 minuter, men jag gav mig inte, jag stod vid trappan och tog emot henne, gick tillbaka och la henne, sa god natt.

Men efter 5 minuter blev det tyst och hon somnade om.

Så jag kröp ner i sängen igen, till 03,50 då vaknade hon igen, då var hon säkert hungrig, men jag gav mig inte, hon sprang upp, jag tog henne och la ner henne.

Hon är snabb som en vessla och jag hinner nästan inte lämna rummet förrän hon är uppe ur sängen igen.

Efter en stund tänkte jag att hade hon fått sova hos mig så hade vi sovit nu, men OM jag hade gett mig då så hade det varit kört.

Så efter 20 minuter gav hon sig och somnade om.

Hon vaknade igen 05,50, men då är det ju morgon och det är då vi brukar gå upp när vi åker till dagis, så då fick hon torr blöja och välling i soffan denna gången, brukar ju få det i vår säng annars.
När vällingen var slut så bar jag upp henne i hennes säng igen och hon somnade om till strax innan åtta.

Jag kommer inte att ge mig, hoppas bara hon ger upp snart och somnar om av sig själv så man slipper ta så mycket av det när jag ska jobba.

Fortsättning följer......

1 kommentar:

  1. Skönt när man kommer till beslut. Hoppas detta går bättre denna natt. Du hälla i henne lite vatten mitt i natten om hon är hungrig.
    LYCKA TILL.
    KRAM

    SvaraRadera