MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 28 februari 2012

VABRUARI!

Februari kan med all rätt kallas vabruari!
Känns som om man vabat mer än man jobbat denna månaden.

Den lilla hönan var ju sjuk förra veckan och då var ju maken hemma.
Denna veckan är den stora sjuk och då är det ju min tur att vara hemma.

I går begav vi oss och gjorde lite ärenden.
Ett dator spel vi köpt till den stora som inte fungerade skulle lämnas åter och eftersom febern låg runt 38 grader och hon var hyfsat pigg så begav vi oss en liten tur.

Men i dag då vad skulle vi göra?
Man kan ju inte åka och hälsa på någon när man har sjuka barn.
Det var också en grå dimma över hela orten så att gå ut lockade inte så vidare mycket.
Men vi tog oss ut i trädgården en tur i förmiddag.

Sen var det tid för lunch.
Vad skulle man äta då?
Lika kul alltid att hitta på.

Picknick kanske?
Men det var för kallt ute.

Så det blev att tända en engångs grill i kaminen och grilla korv där.
Sen bäddade vi på golvet framför kaminen och picknickade där.
MYS på hög nivå!

Barnen älskade det, där satt vi alla tre i våra onepice och käkade grillad korv med bröd på golvet framför kaminen.

I morgon är det tid för dagis igen.
Sen får vi se hur länge det dröjer innan man måste vara hemma nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar