MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 1 februari 2012

Hoppas!

Ja jag hoppas fortfarande på att det har vänt.
I går var också en bra dag!

Men vi får väl se hur denna dagen blir, ett kurators besök i dag sen brukar jag må sådär, men just nu känner jag mig stark och man måste ju leva för stunden.

I går hade jag små trollen hemma, eftersom det brinnande elskåpet skulle lagas och vi inte skulle ha någon ström mellan 9,30-11.
Så bjöd jag in oss hos fina familjen Grave, där känner man sig som hemma.
Skönt med vänner som tar en för den man är med alla fel och brister.
Skönt med vänner som är lika små knäpp som en själv. :)

Så vi stannade till efter Lunch och sen åkte vi hem och mös.

På kvällen begav jag mig till min hem by för att träffa en av mina barndoms vänner.
Hon läser till frisör och brukar fixa mitt hår.
Eller brukar och brukar det var en gång i somras när jag hade gett mig på håret själv och det blev åt urin färgen som hon hjälpte mig, sen har jag varit där en gång till efter det och så nu.

Så slingad och klippt, kaffe och en trevlig pratstund med en vän från barndomen är aldrig fel.

Det känns som om man var 15 år igen när man träffar henne.
Men det känns bra.

Fin blev jag i håret också fast hon tycker det är lite frustrerande att det inte bleks som andras hår gör.

Fast jag inte är jätte mörk i mig själv så har jag nog väldigt mycket röda pigment som gör att håret lätt går åt färgen urin när det bleks men efter lite meck och fix så blir det ju bra.

Så nu är jag blond och fin igen.

Får kanske fundera på att gå åt en annan färg nästa gång, för omväxling och för enkelhetens skull.
Koppar rött kanske?
Ja vi får väl se vad det blir men just nu trivs jag att vara blond.

I dag blir även ett ärende till stan, undrar om jag hinner innan barnen ska lämnas?
Köpte lite långärmade T-shirtar när jag var där i måndags men de är alldeles för trånga i ärmarna (undrar om tröjan är liten eller det är jag som har så jävla vältränade ärmar, eller feta rent av) så de ska bytas, får de om det slinker ner ett par linnen också när jag ändå är där.

Men man får väl pälsa på sig ordentligt i dag för det är KALLT!!

Ha det bra där ute så återkommer jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar