MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

lördag 4 februari 2012

Stor flicka!

I går var det tid att städa på dagis, eller ja det behöver ju inte var gjort på fredags kvällen, men jag vill ha det gjort och så har vi andra planer resten av helgen.

Makens syster och styvfar var här, barnen avgudar dem så det var inga problem.
Fast den lilla fällde fram underläppen när det var dax för oss att åka så vi fick muta henne med äpple.

Så vi begav oss och var borta några timmar.

När vi kom hem så var det tid för barnen att gå och lägga sig så vi sa tack för hjälpen och godnatt till barnvakterna.

När vi stod i badrummet efter vällingen och höll på att borsta tänder och byta om så sa den stora:
-Jag vill inte ha någon blöja när jag ska sova för det har inte de andra barnen på dagis!
Hon var mycket bestämt.

Maken började tveka och tyckte att hon skulle ha det, jag tänkte att här gäller det att passa på och nu ska detta beteende uppmuntras.

Ok, sa jag du behöver inte ha någon blöja, det finns ju madrass skydd i sängen och det kan ju inte bli mer än vått.
Så sa jag att då får du sova i din egen säng hela natten för madrassen på golvet där hon ligger framåt småtimmarna har inget sånt skydd.
Nej, det gick bra hon skulle inte ha någon blöja.

Sen när hon borstat färdigt tog hon sin napp och snutte och sa, jag ska inte ha napp och snutte heller för jag är en stor flicka.
-Eh, JAHA!!! Visst vi ska absolut inte tvinga dig på det.

Så upp i sängen, vi ställde pottan där uppe och visade var hon kunde tända om hon behövde kissa.
Vi har ju ingen toa där uppe så det var bäst så.

Så det blev saga och sen godnatt.

Hon sa inget de låg där uppe jag väntade på att hon skulle komma och be om nappen.

Det tog en timme sen kom hon ner för trappan och sa.
Jag vill ha min napp, jag tror inte jag ska sluta med den just i dag.
Haha!
Sötunge, men det är påväg i alla fall.

I morse var det torrt i sängen och hon har sovit i sin egen säng hela natten.

Så vi låg där i sängen och mös i morse och pratade om att morfar fyller år i dag och vi ska dit och fira honom.
Då säger hon:
-Morfar ska få min napp!

Jaha, ja vi får väl se hur det går när det väl är tid för det.

Men det är kanske inte så långt kvar nu.

1 kommentar:

  1. Goa Julie:)) Håll fast, olyckor lär ske ett antal ggr men det avtar även det:) Ha en mysig dag <3

    SvaraRadera