MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 20 februari 2012

Sjuka barn!!

Denna helgen hade vi lite planer, vi skulle ta igen nyårsfesten som blev inställd pga maginfluensa!
Det skulle ske i lördags och man hade ju sett fram emot detta.

I fredags kväll tyckte jag den lilla var gnälligare än vanligt, men jag tänkte att det kan de ju vara i bland.
Men jag tyckte hon var varm när jag skulle lägga henne så jag tog tempen 38,3.
Men jag la inte så mycket vikt vid det, tänkte att det har väl gått över tills i morgon.

När jag hämtade henne på natten så var hon som en kamin, sen låg hon runt 39 grader hela dagen.
Så det blev att ställa in, man vill ju inte smitta ner de andra barnen.
I lördags eftermiddag fick hon en alvedon runt 16 tiden och när jag la mig vid 22 tog jag tempen på henne 40,0!!
OJ, fick titta flera gånger för att se så att jag sett rätt.

I går körde hon 39,8 39,9 hela dagen,
Men jag fattar inte att de bara orkar vara uppe och leka, hon kör stenhårt en timmer sen orkar hon inte mer, då  vilar hon sen är hon på det igen.

Jag kan säga att jag är glad att jag hamstrat välling för det är det enda hon velat ha hela helgen, inte mig emot då vet man ju att hon får i sig vätska i alla fall.

Men jag undrar om hon har ont i öronen, hon får anfall där hon bara vrålar rakt ut i ca 30 minuter och man får inte röra henne, då blir det ännu värre.

I morse vrålade hon så igen då var klockan 05,45, så det var lika bra att gå upp, man vill inte att hon väcker den stora.
Tog tempen och hon hade 38,8 så hon fick en alvedon och efter ett tag somnade hon i soffan.

Nu är hon rätt pigg, får se om de ska vara hemma i morgon eller febern är borta så de kan gå till dagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar