MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 11 juni 2012

2 och 4 års kontroll!

I dag var det dax för två och fyra års kontroll för barnen.
Ja, inte samtidigt för den stora skulle göra syn och hörselkontroll så då kunde man ju inte ha den lilla med.
De trimmar ju varandra.

Förs var det den storas tur.
Hon klarade allt fin, språktest, hon skulle rita en flicka och sen var det dax för synkontroll.
När hon fick titta med båda ögonen gick det bra men när hon skulle titta med ett öga så ville hon inte mer.
Jag vill inte detta sa hon med bestämd ton och då var det bara att lyda.
98 cm lång och 13 kg.
Den vikten är inte mycket att skryta med men vad gör man, hon följer ju sin kurva och det är ju bra.

Sen var det lill hönans tur, maken kom med henne lite senare så hon inte skulle störa, så tog han den stora med sig hem.
Där var det språk kontroll, kan hon säga två till tre ord i rad.
Jajamensan det kan hon.
Sen var det väga och mäta där också.
89 cm lång och 11,5 kg.

Så det skiljer bara 10 cm på längden och inte ens två kilo på vikten på dessa två hönor.

Men men de växer nog till sig så småning om.

Nu är det tid för lunch sen är det åter dax för ett kvällspass på jobb innan denna helgen är slut för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar