MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

fredag 8 juni 2012

Lille katt!

Min lille katt är skadad!
Han kom hem någon dag förra veckan och hade blivit biten på "höften".
Sen växte det till sig en stor böld uppe på ryggen på honom som bara blev större och större.


Så i måndags fick jag ta en tur till veterinären med honom.
Ringde på förmiddagen och fick en tid senare på eftermiddagen, fick gå tidigare från jobb så jag skulle hinna dit.
Tur hade jag när jag kom hem att han var hemma man vet ju aldrig när det gäller ute katter.

Så in med honom i buren, han gillar ju inte att åka bil men vilken katt gör det.
Men det gick ok.
De tittade på honom och konstaterade att det behövdes öppnas och läggas dränage slang.
Jag kunde köra hem om jag ville men det skulle ta ca 50 minuter och jag har 25 minuter dit så jag satte mig i väntrummet och väntade.

Trött efter en dags jobb så lutade jag mig bakåt i det inte så bekväma sofforna och somnar. Vaknar av att det kommer in en stor hund som skäller.
Undrar vad tjejerna i receptionen tänkte när jag satt där och sov.

I alla fall efter en stund var han klar, han var inte riktigt vaken när vi åkte hem men då slapp man höra på hans skrik.

De sa att han inte skulle få gå ut förrän på torsdagen när dränaget skulle tas bort, men hur lätt är det med en katt som alltid är ute och som inte kissar på lådan.

Jag hade honom inne så länge det gick och följde med honom ut på natten för jag skulle se om han kund kissa men det gjorde han inte utan han gick ut en sväng och sen ville han in igen.
Sen gick han är och jamade.

Så vid ett tiden så tog jag av tratten och släppte ut honom i rummet där kattluckan är och hoppades på det bästa.

Men det har gått bra, han har inte rört det alls, enda problemet har varit att få i honom penicillin tabletterna.
Det är Kåvepenin som man ger till människor också och de är rätt stora, en halv två gånger per dag skulle han ha, man får kämpa en del för att få i honom dem men med mycket tålamod har det gått.
Är tre dagar kvar på kuren.

I går tog vi bort dränage slangen så nu hoppas vi på det bästa för honom.

1 kommentar:

  1. hej! försökte ge min katt kåvepeninet men hon är bara 6 mån och jätte svår att få i henne detta, vägrar att hjälpa till att öppna munnen så jag kan stoppa in tabletten och dra henne på halsen så den åker ner, har du några tips? mvh therese och lill-killah

    SvaraRadera