MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 20 juli 2010

Förkylning

Ja hela familjen är förkyld, inte så kul.
Man blir ju lite orolig när lilla Thea är förkyld, både hon och Julie har hosta.
Måtte det inte var RS-virus.

Men hon växer så det knakar.
Älskar hennes leende.
Läste någonstans att man gjort en studie som visade att det är när föräldrarna är som tröttast som barnet ler för första gången. För att man ska orka ännu mer. Kan nog stämma.



Det är ju sommarlov och ljust ute.
Då är inte kul att gå och lägga sig om kvällarna särskillt när mamma och pappa är uppe.
Varje kväll är det samma sak.
Hon är trött och jag och hon går upp och lägger oss i hennes säng och läser en saga, säger godnatt och går ner.
Pappa går upp och säger god natt.
Sen kan man höra hur hon springer där uppe.
Hon säger inget, men sen när vi går på toa som är under trappan ser man dessa små fötter som dinglar.


Hon går aldrig ner för trappan utan hon bara sitter där och tittar.
Då är det bara att leda tillbaka henne till sängen sen brukar hon stanna där.
Det är som om det ska testas varje kväll.










I måndags bar det iväg till Laholm och deras nya jätte fina lekplats, tillsammans med de andra lattemammorna och deras barn.



Det killar mer i magen om man blundar när man gungar.




Det var en mycket trevlig förmiddag med mycket bus och lek.
Det gjordes av med mycket energi.
Vi lämnade lekplatsen vid middag efter ca 2 timmar.
Då var alla barnen jätte trötta.

Funderade på vad vi skulle göra i dag. Det är ju svårt att hälsa på någon när vi är förkylda alla tre.
På förmiddagen blev det lek ute och lite mys i soffan med Emil och Nils Karlsson pyssling.
Efter middag stuvade jag in barnen i bilen och körde en tur som slutade på Sia´s glassfabrik i Slöinge. Så nu har man frysen full av glass. Gott gott i gottgott!

Top
Ta en glass och njut av sommaren, fast det inte är lördag. Det tänker jag göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar