MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 6 juli 2010

Punka!

Jaha man fixar och donar hela morgonen för att allt ska vara färdigt inför dagens promenad.
Efter mycket lock och plock och en del skrik så är båda barnen rena, mätta och påklädda.
In med dem i bilen.
Och iväg till dagis.
Ut med barnen, ut med vagnen, i med den lilla i vagnen, på med täcke.
Bäst att ta regnskyddet på ser mörkt ut på himlen.

Och så går vi, va vagnen går lite trögt tycke jag och det låter konstigt.
HELVETE!!!!!!!
Punka!!!!!

Och jag som var så redo för en promenad.
Jo, jag kan ju pumpa där och gå hem men om inte luften håller vad gör jag då, jag måste ju tillbaka också.

Visst jag har ju syskonvagnen, men i denna blåsten kan jag se framför mig vilken vindtunnel det blir med den vagnen, den lilla kommer ju att kvävas innan jag är framme.

Nä, in med allt i bilen igen.
Ringer maken, kör till hans jobb och får den pumpad.
Men det läcker, bara att köpa ny slang till hjulet.

Skiter i det, kör till Carro och fikar i stället.
Får köra och köpa en ny slang sen i stället.
Måste vara helt tills i morgon.
Får väl bli en promenad i kväll i stället.
Ha det gött och njut av svalkan så länge det varar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar