MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

fredag 2 juli 2010

Det är nu man älskar livet som lattemamma!

Hej alla där ute!
Hoppas ni inte bränt er i solen.

Själv vakande jag i morse och kunde knappt öppna ögonen, det såg ut som om jag hade varit i slagsmål!
Röd som om jag supit i en vecka, och allt på grund av ALL DENNA JÄVLA POLLEN!!!!!

Va fan ska det vara bra för med så mycket pollen på en gång.
Man mår ju så dåligt, trött blir man också av allergimedicinen.
Ja som om man inte var trött sen innan då!

Så jag packade in barnen i bilen och begav mig till Eurostop.
Ut med barnen i kundvagnen och in.

Första stopet var skoaffären, den stora dottern går omkring i ett par försmå jympadojer som hon själv kallar dem.
Vi hittade ett par fina, prova gick bra men sen skulle det mätas för att se om de var rätt storlek.
Först börjar den lilla gråta för att vagnen stod still och hon började nog bli hungrig.
Men när vi skulle mäta den storas fot började hon också, UNDERBART!

Vi fick till slut mäta efter fotavtrycket i hennes sandaler. HAHA mysigt!

Och så det vi var där för, apoteket.
Den lilla skrek fortfarande.
Undrar om folk tror att hon slutar skrika ju mer de stirrar, eller de tror kanske att jag inte bryr mig att hon skriker.
Allergimedicin och sololja och så iväg med ett leende på läpparna och svetten rinnande.

Då kommer han mobilförsäljaren!
-Ursäkta kan jag få ställa några frågor.
-Verkar det som om jag har tid med det???
Man blir ju så trött, jo jag står gärna där och pratar med dig medan mitt barn skriker allt vad hon kan. Idiot!
Tjänar mycket gör de också, svin!

Ut i bilen, in med den stora sätta fast henne, in med den lilla, ut med matväskan.
Blanda mat och in i munnen!
Äntligen tyst!
Sen är hon ju inte så snabb på att äta så vi fick sitta där på parkeringen i 20 minuter för att hon skulle äta färdigt.
Ta ut henne ur bilstolen och rapa, in med henne igen och iväg.

Sen är det underbart att köra en bil utan AC i denna värmen också!!!!

På vägen hem somnar hon så jag passar på att köra in om mataffären, hade ett paket att hämta, passar på att handla samtidigt.

Den stora ska sitta i kundvagnen och den lilla fick jag bära i bilstolen.
Här kommer jag!!!
Tar bara upp hela gången i affären!

Kommer till frukten då vaknar den lilla och skriker, sen blir den stora sur för att hon inte får dra ner skyltar i affären så hon börjar också skrika.

Bäst att skynda sig!
Fram till kassan, och då är där hur mycket folk som helst!!!!!
Så där står jag i kön med två skrikiga barn, men jag ler tappert och låtsar som om det inte berör mig.
Innerst inne vill jag bara ut därifrån!

Folk tittar så på en, varför gör de det?
Jag kan inte hjälpa att mina barn skriker, har aldrig era barn skrikigt??????
DET HJÄLPER INTE ATT NI STIRRAR!!!!
De slutar inte för det!
Det är då man älskar livet som lattemamma som mest!

Äntligen min tur, packa kassarna, fick paketet, ut med barnen i bilen.
In igen och hämta kassarna och hem.
Underbart.
Får man bara startat bilen så somnar den lilla, så hon sov gott när vi kom hem, men då hjälper det ju inte.

Men nu är det gjort.

Nu sitter jag här och drömmer om en tur till Italienska glassbaren!!!!
Får väl se om jag kan övertala maken om det!

Njut av värmen där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar