MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 23 augusti 2010

Bakar

I bland blir jag så huslig.
Men det går fort över.

Men en sak som jag gillar att göra är att baka, tycker det är smidigt att baka brödet själv eftersom barnen är allergiska, så vet jag vad där är i brödet.

Köpte en ny recept bok för ett tag sen som bara handlar om bröd.

Så i helgen fick jag ett ryck, eller ja infallet började redan förra vecka.

Jag tänkte att jag skulle prova på att baka surdegsbröd.
Så i onsdags satte jag min surdeg på odling.
I går provade jag, det blev fyra limpor och en satts med bullar.

Det blev mycket gott.

Det blev en liten klick surdeg över så det var bara att fortsätta på den.

Så i köket står en stor burk med surdeg.
Inte så fint men ett par dagar till sen flyttar den in i kylen inför nästa bak.
Får väl se när nästa infall kommer.
Maken tycker inte jag ska hålla på så mycket, men jag försöker förklara att det är avkoppling för mig att baka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar