MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 3 augusti 2010

Rösten som försvann!

I torsdags hade jag besök av en kär vän hemifrån Klippan.
Vi gjorde ett besök på Sia glass fabriken, ja jag vet att jag var där precis men jag handlade faktiskt inget.
Men på vägen upp till Slöinge började jag känna mig konstig i halsen, blev lite hes, men tänkte att jaja det går nog över för jag brukar aldrig vara hes.

Men vaknar fredag morgon och får inte fram ett pip, Haha kul, eller inte när man är ensam hemma med barnen.
Den stora dottern tittade konstigt på mig och frågade vad gör du mamma?
Mmm jo du vet mamma har lite ont i halsen viskade jag.
Hon tyckte nog det var konstigt.
Senare under dagen sa hon.
Sjunga mamma?
Eh nej mamma kan inte sjunga.
Ahhh sjunga mamma?
Jag tänkte jag får väl prova och började sjunga viskande.
Dottern tittade konstigt på mig och sa Vad gör du mamma?
Mamma ont i halsen sa hon sen.
Haha ja stackars barn hon undrade nog varför jag lät så.
Den lilla tittade också konstigt på mig.
Hon tänkte nog hon ser ut som min mamma men hon låter inte som mamma, vad är detta???
HAHA!

Senare på kvällen hade vi besök av några vänner och det blev Pizza, ja man har ju svårt att vara tyst fast man vet att man borde så jag kraxade på, men de hade svårt att höra mig.

På lördagen skulle jag varit på kombinerad 30 år och inflyttnings fest, men jag fick skicka ett sms (eftersom jag inte kunde prata så kunde jag inte ringa) att jag inte kom.
Då fick jag tillbaka.
Måste vara jobbigt för dig att vara tyst du som pratar alltid.
Hihi, kul, men så sant.

Den stora dottern tyckte nog det var perfekt för hon kunde ju nästan göra vad hon ville för jag kunde ju inte säga till henne.

Eftersom jag inte kunde ge mig iväg på fest så passade maken på att åka på Marinfestivalen.
Han åkte vid 17 på kvällen, vid 21 tyckte jag synd om mig själv så jag gick och lade mig. Maken kom hem 04. Sen fick han gå upp 07 för han skulle jobba.
Phu att man orkar.
Men han var något trött på söndagen. Det är väl tur det inte händer så ofta.

Dottern är tillbaka på dagis, jag vägrade ju hålla henne hemma.
När jag lämnade henne i går så var där 4 barn!!!!!!
Så jag fattar inte vad de gnällt över när där nästan inte var några barn ändå.

I dag ska hon på "semester"
Hon åker till mormor och morfar i eftermiddag och kommer hem igen på torsdag.
I går skulle vi packa ihop lite saker, då trodde hon att hon skulle åka direkt, och blev helt förtvivlad när hon fick reda på att det inte var då hon skulle åka.
Tidsuppfattningen hon en 2 åring är inte så bra.
Då sa hon ringa morfar.
Så det fick vi göra.
Morfar är nya favoriten.
Allt är morfar, leka morfar, spela boll morfar.
Så nu ska både hon och morfar få leka ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar