MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

torsdag 19 augusti 2010

Telefonsamtalet!

I dag när jag var ute och gick med en kompis (vi var nästan hemma) så ringde telefonen.
-Hej jag heter xxxxxxx xxxxx och ringer från Ekobrottsmyndigheten.
-VA??????????? Ekobrottsmyndigheten???
- Ja alltså du behöver inte bli orolig, det gäller inte dig utan bilen du sålde.

Ni minns väl min bil som såldes 2 minuter efter annonsen kom ut.

Han ville veta var annonsen sattes ut, hur snabbt det gick att sälja bilen, vem som köpte och vem som stod som ägare. Vilket pris den sattes ut för och vilket pris han köpte den för. Hur han såg ut som köpte den och så vidare.

Ja man vet ju att de inte får berätta så mycket, men det verkar som om personen som köpte bilen inte var riktigt hundra ärlig.

Han ville ha signalement på mannen, men då sa jag att det var min make som mötte upp honom så jag kan inte svara på det. Ville han ha ett bra signalement så fick han återkomma i kväll.

Det är ju ett samtal man inte vill ha. Fast han sa att det inte gällde mig så känner man sig jävligt skyldig.
Undrar vem han var?
Var det inte hans son som skulle ha bilen och som vi fick namn och person nr på.

Inget kul telefon samtal som sagt.

1 kommentar:

  1. Läskigt! Lova att beratta om ni far veta mer, det ar ju riktigt spannande :)

    SvaraRadera