MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 11 oktober 2011

Nu är det gjort!

Så nu är min ögon operation gjord!
I slutet på förra veckan bar det iväg.

I Malmö gjordes själva operationen alla andra kontroller görs här i Halmstad!

Jag hade hjälp av Carls yngsta syster, för man fick inte köra bil hem.

Vi var där 9,10 på morgonen och det sattes igång direkt.
Kontroll av ögonen igen så inget hänt sen sist.

Sen fick man bedövningsdroppar i ögonen, en lugnande tablett lite info osv.

Optikern kollade också lite innan det var dax.

Fin mössa och fina tofflor på innan det var tid att gå in i "operations salen".

Där fick man sen lägga sig ner, lite mer ögondroppar, en liten ställning som spände upp ögon locken och sen skulle man titta på en grön lampa!

Det gick bra, luktade dock lite bränt under tiden lasern jobbade, det var lite obehagligt men så skulle det vara.

Sen var det klart!

Från att vi kom till allt var klart hade det gått knappt en timme!

Helt sjukt!

Somnade som en stock på den lugnande tabletten i bilen hem!
Haha!

Hade ont i två dagar men det har varit acceptabelt.
Man fick värktabletter och smärtstillande ögondroppar så det har varit hanterbart!

Sen har det hänt lite annat i helgen som gjort att det varit lite jobbigt, men det är en annan historia.

Ser inte hundra än men det blir bättre för varje dag.

Har lite svårt för att läsa på datorn och vill inte köra bil än annars går det bra!

Bjuder på en sista (förhoppningsvis) bild på mig i glasögon!
Bilden är tagen precis innan avfärd till Malmö på operations dagens morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar