MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

söndag 30 oktober 2011

5 minuter!

Den lilla hönan har haft svårt att sova en tid, ja det började ju efter natten på sjukhuset.

Hon vill inte somna, hon tycker jag ska sitta hos henne tills hon somnat. Det tar ibland upp till en halv timme innan hon kommer till ro.

Det är ju lite svårt att hålla på så varje kväll, särskilt eftersom vi har ett barn till.
Hon har ju kommit på att hon kan gå upp ur sängen så då ställer hon sig på toppen av trappan och skriker, det är ju lite svårt om den stora skulle vilja lägga sig innan eller samtidigt som hon.

Sen kan hon även dra igång om nätterna också och slutar inte om jag inte ligger på golvet bredvid henne tills hon somnat riktigt.
Det är lite jobbigt om man tex jobbat kväll och är hemma 22,30 och sen ska upp 05,15 för att jobba igen.

Så nu fick det vara nog!

Så i fredags började vi med 5 minuters metoden men en egen version eftersom hon tar sig upp ur sängen.
Vi har vanliga kvälls rutiner, borsta tänderna, välling och saga, sen i sängen och god natt!

Sen gick jag ut.

Tog väl ca 2 sekunder sen kom hon ut genom dörren igen, samma igen, i sängen och god natt.
Så höll jag och hon på ca 15 gånger sen gav hon äntligen upp och stannade i sängen och somnade.
Det gäller att ha bestämt sig och att ha tålamod.

Ger man med sig är det kört!

I går tog det 4 gånger innan hon fattade att det är inte lönt, men det är klart hon var ju tvungen att prova.

Vi får se hur det går i kväll.

Men jag tänker inte ge mig, vi kan inte ha det så om kvällarna att man ska ligga där så länge, hon har faktiskt sovit bättre på natten också efter detta så man kan ju alltid hoppas.

Jag vet ju att det lönar sig i längden och att det är det bästa både för henne och för oss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar