MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

fredag 25 maj 2012

Fina gröna tomater!

Jag har varit lite frånvarande, jobbat mycket.
Men nu kommer det.

I måndags var jag ledig och vädret var ju underbart.
Barnen behövde nya sandaler så på förmiddagen körde vi och skulle köpa det.

Vars ett par skor blev det.
Det blev även ett besök i blomster affären.
Jag var ute efter lite bär buskar så barnen kan gå och plocka lite själva i trädgården.

Två stora jordgubbsplantor, en tomat planta och några små jordgubbsplantor blev det.

Sen hem.

Barnen badade i polen och jag planterade.
Jag gick in en runda och när jag kom ut så hade den lilla dottern plockat nästan alla tomater från plantan.
Problemet är ju att de är inte färdiga. De är gröna.

Så nu ligger det en hel hög med gröna tomater och solar i fönsterkarmen.

Hon har svårt att låta bli plantan, för i går var hon där igen och plockade.

Nu hade hon fyllt hela sin vattenkanna men gröna tomater.

Jag undrar om där kommer få sitta några kvar tills de blir röda eller alla hamnar kanske i fönstret till slut.
Vi får väl se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar