MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

söndag 6 maj 2012

Våga vägra termobyxor!

I går var det tid att göra färdigt staketet till vår nya uteplats.
Eller ja den är inte ny men vi har bytt ut trallen och så fick det ju bli nytt staket också.

Men i går var det KALLT!
Det var väl sådär 8 grader och blåste, när solen visade sig och man stod i lä, så var det helt ok.
Men just där vi stod och byggde så blåste det bra, rätt ner i naken och på ryggen.

Så vinterjackan fick åka på men jag frös ändå.
Maken sa:
-Ta på termobyxorna.
-Eh, nej det är ju 5 Maj då kan man inte ha termobyxor.

Nä, då fryser jag hellre!

Våga vägra termobyxor, i alla fall i maj månad!!

Barnen däremot fick hoppa i overallerna när de var ute och hjälpte till.
Men det är ju en annan sak ;)

Konstig man är egentligen, man fryser hellre än klär på sig.
Men det är just principen att det är Maj månad.

I alla fall, uteplatsen är klar och staketet lika så.
Mycket bra blev det och jag får säga det själv.
Vi blev nöjda och det är ju huvudsaken.

Nu fattas bara lite värme och sol så man kan ta fram alla stolar till bordet, har börjat med två stolar.
Dynor ska fram och så lite blommor och ev några ljus så blir det perfekt.

Vi har en uteplats till som ska göras vid men om det blir i år eller ett annat år återstår att se.
Jag skulle ju gärna vilja ha den färdig typ i morgon, men det kan jag inte säga till maken för det är han som får göra det.
Han gillar inte att känna pressen.

Men sommaren har inte börjat ännu så vi kanske hinner.

Har en dröm om den ute platsen och en divan soffa i konstrotting.
Jaja, vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar