MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

fredag 11 maj 2012

Home alone!!

Home alone.......
Eller ja nästan!

Maken är iväg över helgen och jag och flickorna är ensamma hemma.

Maken skulle iväg och träffa alla sina syskon på pappans sida.
Eller ja alla är inte syskon, men det är en lång historia så vi säger att de är det.
I morgon ska de till Göteborgsvarvet och heja på den äldsta brodern som ska springa.

Sen får vi se vad de gör om han kommer hem i morgon eller på söndag.

Det är ju inte så ofta han är iväg så jag unnar honom det, fast jag saknar honom redan.



Men helgen kommer att gå fort så det blir bra.

I kväll blir det myskväll med flickorna, tacos, film och godis.

Får se när de somnar, sa att de kanske ska få vara uppe lite längre i dag.
Får se hur pigga de är när det närmar sig läggdags.

Jag har i alla fall hyrt film och köpt godis till mig också.
Hyrt film har jag nog inte gjort på typ ett år, sist glömde jag lämna tillbaka dem så jag fick böta och jag vet att det var förra sommaren, så ja typ ett år sen.
Får väl se om jag orkar vara vaken för att se en eller om jag somnar innan.

Men det ska ju blåsa mycket, hoppas det inte blir allt för mycket, så jobbigt att sova då och inte blir det bättre om man sover ensam.

Fick plocka in mina ute blommor som jag planterade i veckan, de har inte hunnit rota sig ännu så de trillade av blåsten innan i dag.
Så de fick komma in i förrådet så länge så att de inte ska dö på kuppen.
Det vore ju typiskt när man precis har köpt nya och gjort fint så dör de.
Det är ju inte direkt billigt med blommor heller så man vill ju inte behöva köpa nya.

Den lilla är fortfarande sjuk, har varit lite gnällig nu i typ två dagar men hon har nog varit trött på det.
Feber och klia.
Men hon har klarat det bra, inte klagat alls mycket och verkar inte ha plågats särskilt mycket av att det kliat så det är ju skönt.
Men i dag är hon piggare, hon är mer sig själv.
Trött är hon ju men det är inte så konstigt.
Hon äter inte heller men vem hade kunnat det med hela munnen full av vattkoppor.

Får hoppas de kan återgå till dagis på tisdag när det är tänkt för de börjar tycka det är lite tråkigt här hemma nu, det kan man ju förstå när man snart har varit hemma i tre veckor.

Håll nu tummarna att helgen går bra och att det blir lite bra väder så vi kan vara ute och leka.

1 kommentar:

  1. Äntligen ska vi ses igen!!!!! De nybakta bullarna från affären bara väntar på att bli uppätna ❤välkomna! Puss A

    SvaraRadera