MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 13 maj 2013

Projekt ommålning!

För någon vecka sen var jag och köpte lite färg till köket, men det har inte blivit av att jag börjat.
Tiden räcker inte riktigt till.

Men i morse tänkte jag, att jag kan ju tejpa upp maskeringstejpen och måla kanterna, sen får man se vad man hinner.

Det ska bli en bit av väggen som ska få först magnetfärg och sen svart griffeltavelfärg över.

Hjärnan är ju inte som den brukar och jag glömmer mycket, så då är det bra att kunna skriva upp där och sätta upp viktiga lappat som lätt försvinner på anslagstavlan.

Magnetfärgen ska målas i två lager med 24 timmars torktid i mellan.
Sen blir det ytterligare 24 timmar innan griffelfärgen kommer på, så det tar ett tag.

Jag hoppas kunna måla första lagret magnetfärg i kväll när maken har kommit hem.
 Vi får se hur lång tid detta kommer ta.

Här får ni en bild är bara kanterna är målade och tejpen är på.
  

Fortsättning följer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar