MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

torsdag 23 maj 2013

Lite av en periodare!

Jag märker att jag är lite av en periodare när det gäller mitt bloggande.
Men det har varit mycket nu så tiden räcker inte riktig till.

Barndop, den äldsta dottern fyllde år, konfirmation, fixar dag på förskola/skolan, besök i Skene.
Men nu börjar det lätta lite, i morgon fyller mellan dottern 3 år så då är det kalas för henne.
Sen på söndag har vi 20 års jubileum på förskolan/skolan och eftersom jag numera sitter i styrelsen så är där ju en del som ska fixad inför detta.
Men det kommer bli så bra.

Sen är det snart sommar och nästan inga planer på 10 veckor.

Maken fick en sorts semester planering från sitt jobb, har aldrig sett en sån därifrån tidigare.
Men de hade lagt semester på honom from v 24!

Känns lite tidigt!

Jag sa till maken att det är ju innan midsommar och barnen har ju inte slutat för sommaren då, så det är ju bättre han väntar lite.

Vi får väl se hur det går.

I dag var det i alla fall dax för 3- och 5 års kontroll.
De gick igenom fint!

Det var tänkt att det skulle bli det sista besöket för den äldsta dottern förutom läkar besöket. Men så blev det inte riktigt.

Hon hade inte gått upp så mycket i vikt som var önskat så hon ska vägas en gång extra innan skolhälso-vården tar över.

Den äldsta var 104 cm och vägde ynka 14,5 kg!
Mellan dottern var 97,3 lång och vägde 13,9 kg.

Det ska tas en diskussion med läkaren ang den äldsta dotterns vikt.
Så länge får vi försöka ge henne lite extra fett.

Tog en vikt på lilla hönan när jag ändå var där, hon har varit lite gnällig så jag ville se att hon fått i sig mat så det räcker.
Hon väger nu 4840 g en viktuppgång på 165 g på 9 dagar, så då är hon inte hungrig i alla fall.

Sköterskan trodde att det kunde vara en utvecklingsfas att det var därför hon var gnällig.

Vi får väl se.

Hoppas hon blir glad igen snart, jobbigt för henne att vara så missnöjd hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar