MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 1 maj 2013

Barndop!

Förlåt för dålig uppdatering men det har varit mycket och är mycket fortfarande.
I bland räcker inte tiden till som man vill.

I söndags var det i alla fall dax för barndop.
Lilla Alma skulle döpas.
Vi hade lånat församlingshemmet, så man slapp städa och röja här hemma, det var skönt.

Så i Lördags var vi där och ställde i ordning borden och dukade.
Sköljde upp dopklänningen och strök den så den var redo.
Ännu ett namn har kommit till.
Kul att ha med alla namnen och årtalen tycker jag.

Inte så många pojkar som döpts i den men det kommer kanske vem vet ;)


Jag hade beställt smörgåstårta från den lokala mataffären så det behövde jag inte heller bry mig om.
Men tårtorna skulle jag ju baka själv, hade ju provbakat ett par gånger.
Så här blev de i alla fall.
Smakade väl helt ok men jag blev ju inte lyrisk direkt. 
Synd!
Men man får väl öva lite mer, bakar ju inte tårta så ofta.


Dagen blev lyckad men man var ju väldigt trött sen.

Tack älskade mamma och pappa för all hjälp!!!
Det betyder mycket!!

Smörgåstårtan innehåll både ägg och purjolök, så kvällen blev inte så kul.
Lilla Alma fick väldigt ont i magen och somnade inte förrän klockan var närmre midnatt, själv var man ju helt färdig.

Men så är det, ny vecka och nya tag.
Är ju bara två jobbedagar sen är det ju helg igen, så det är ju en bra vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar