MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 13 maj 2013

Riddare och snor!

Jag har varit sjuk, förkyld och en släng av feber.
Vissa dagar har det känts bättre och då har jag tänkt att nu går det på rätt håll, men det vill ändå inte ge sig.
Det började i tisdags förra veckan.

I fredags bestämde vi att vi skulle åka på rikstornering i Hässleholm på lördagen.
Barnen tycker det är spännande med riddare och hästar.

Men på natten vaknade jag av en sprängande huvudvärk som gick ner via tinningarna, ner i kinderna och tänderna i överkäken.
Var jätte täppt i näsan och hade ont i kroppen.
Vaknade flera gånger och det ville inte ge med sig.

Vid sex tiden väckte jag maken, som gick ner och hämtade panodil och nässpray. 
Googlade även på bihåleinflammation där symptomen stämde.

Tydligen kunde man ta kortison nässpray som egenbehandling först för att se om det hjälpte.

Jag visste först inte om vi kunde åka, men vi gjorde ett försök.
Jag skulle ju må lika dåligt hemma som där och att röra på sig kunde lindra symptomen.

Vi körde in om apoteket på vägen dit och köpte kortison nässpray.

Det var en trevlig dag, barnen tyckte det var toppen.
Massor av riddare, hästar, pilbågar mm.
Den stora dottern hade siktat in sig på en flöjt i trä som hon ville ha.

Det skulle så klart mellan dottern också ha.
Så det fick det bli.  


Kvällen avslutades hos vänner med grillning. 
Men vid åtta tiden fick vi åka hem för huvudvärken kom tillbaka.

Så det blev hem och i säng.

I går söndag fick jag gå och lägga mig på förmiddagen när yngsta dottern sov.

Jag sov i över två timmar sen blev jag väckt av mellan dottern som bjöd på korv och kaffe.
Så då var det bara att gå upp.

I natt har det känts bättre, huvudvärken har lättat lite och det känns lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar