MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 18 november 2014

Rengöra ugnen!

Phu!
Gillar ni det lika mycket som jag?
Att rengöra ugnen?

Varför är det så tråkigt?
Och omständligt, starka kemikalier som luktar BLÄ, man är livrädd att barnen ska komma nära.
Det ska sitta en evighet och man måste ha handskar på sig.
Men fint blir det!

Men det tar typ två dagar (om man har tur) sen har något runnit över eller stänkt utanför, så se den lika dan ut igen och luktar bränt varje gång man använder den.

Nu ska jag ge ert ett tips!!!
Det är fantastiskt om jag får säga det själv!


Grönsåpa!!!

Smörj in ugnen med såpa, värm ugnen till 100 grader och låt sen bara den svalna.
När den är sval så fuktar man såpan i ugnen med typ en blomspruta eller gör som jag, tag en våt disktrasa och krama ur den i ugnen.
Sen är det bara att torka rent.
Kan inte bli bättre.

Miljövänligt, snabbt och lätt.
Luktar rent och gott också, så nu kan man göra det lite oftare.

Prova vet jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar