MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 8 december 2010

Hämta dottern!

I går hade jag tänkt åka till Ikea, är ute efter en junior stol till den stora dottern.
Som tur var kollade jag deras hemsida innan jag åkte och de hade inga hemma så jag åkte inte.

Lämnade dottern på dagis kl 9 när klockan var 10,30 ringde de, då hade hon varit så dålig i magen att de var rädda att det var maginfluensa.

Så jag fick köra och hämta henne.
Kan tillägga att hennes dagis inte ringer i onödan, jag har aldrig behövt hämta henne.
Om det nu skulle vara något så vill man ju inte att hon ska smitta ner de andra barnen.
Så man är ju tacksam att de ringer.

Så ut i snön och iväg och hämta henne.
Hon såg lite blek ut här hemma sen och ville inte äta något.
Men annars mådde hon fint.

Så det var fullt ös medvetslös.

Men hon var lite trött på kvällen, petade i sig lite lite middag och sen ville hon ligga hos mig och mysa i soffan.
Jag frågade henne strax innan kl 18 om hon ville att vi skulle läsa saga då sa hon ja.
Men jag trodde inte hon menade allvar hon brukar inte lägga sig innan 20 frivilligt.
Så jag sa att du kan ligga här hos mamma och mysa lite.
Hon låg på mitt bröst och plötsligt känner jag hur tung hon blir, då sover hon.
Så när klockan var 18 bar jag upp henne och bäddade ner henne i hennes säng.

Tänkte att detta bådar inte gott för i morgon bitti.

Men hon sov ända till 07,45 i morse så hon var nog inte riktigt pigg ändå.

Sen var det ju det här med snöskottningen.
Det var nog en tillfällighet att de skottade här på vår gata.

Det snöade mycket natten till i går och de har fortfarande inte varit här och skottat.
Det är underbart särskilt eftersom det töar på dagen och fryser på natten ni kan ju själv föreställa er hur halt det är nu.

I går när jag lämnat dottern så körde jag till Eldsberga där var det skottat sen kunde man se en tydlig gräns där Halmstads kommun slutade och Laholms kommun började för där hade de slutat skotta.
Jävla skitkommun!

Jaja vi får väl se när de kommer och skottar här, om inte innan så när jag går och trillar och bryter lårbenshalsen en dag, då får de kanske fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar