MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

lördag 4 december 2010

Pepparkaksbak!

I dag bar det iväg för pepparkaksbak med "lattemammorna" alla var där utom en.
Synd att de inte kunde.
Tänk att vi har hängt ihop sen barnen var nyfödda.

Vi har dock tappat en familj på vägen.
Undrar vad som hände med dom?

Det har kommit två barn till i vår lilla latte familj, och fler är på väg.
Tänkte för mig själv, undrar hur många vi är nästa gång vi träffas.


I dag var även männen med, det är trevligt.


Vi bakade eller det skulle vara barnen som bakade men min dotter ville helst bara äta degen, så mamman fick rycka in och hjälpa till att baka.
Vi fikade mellan varven och sen blev vi bjudna på god lunch.







Det var mycket trevligt.
Måste göra om det snart.
Kanske en tur sen i pulkabacken och sen lite korvgrillning hade suttit fint.

Får nog fila på den iden.






I går var jag så trött på den lilla, hon har blivit bortskämd med att bli buren till sömns men hon börjar bli för tung för det och ibland kan det vara lite skönt på kvällen att slippa konka runt på barnet.

Så i går gav jag upp.

Sköt på hennes mattider. (Har tidigare fått sista målet mat kl 22 och då har jag fått väcka henne).
I går fick hon sista målet kl 19 och sen i säng.
Sen satt jag bredvid sängen och sjöng för henne. Hade en hand på henne hela tiden.
Tänkte att detta kan ta tid, men det tog ca 20 minuter sen gav hon upp rullade över på sidan och somnade.

Med den stora körde vi 5 minuters metoden den var också effektiv men det är inte så lätt att göra det nu när man har ett barn till.
Jag menar det är ju inte så lätt för den stora att sova om den lilla vrålar i timmar.

Jag hoppas bara att detta håller i sig och att det går lika bra i kväll.
Håll tummarna för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar