MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 15 december 2010

Öron!

I torsdags bar det iväg igen, för ny kontroll av yngsta dotterns öra.

Hade en tid till en sjuksköterska kl 08.
De gjorde ett test där de stoppade in en sak i hennes öron som lät som en racer bil som körde, sen skulle det bli en fin kurva.
På höger öra blev det en fin kurva och så var det vänsters tur.
Ett helt rakt sträck!!!!!!!

Eh det var inte så bra va?
Nej, du får komma tillbaka lite senare och träffa en läkare.

Kan du komma 9,15 igen?
Du kan vara här kl 09 fall i fall. (Jo för läkare brukar ju komma i tid!)
Då var klockan 08,05.
Jag hade bestämt med några jobbar kompisar att vi skulle äta frukost, så det var bara att av boka det och sen gå upp på jobbet och fika.

Var där igen strax efter 09.
Dottern var jätte trött och långt om länge så somnade hon äntligen i vagnen.
När kl var 09,40 och väntrummet var helt överfullt med patienter så hör man hur sköterskan ringer efter läkare.

-Du får komma nu, här är fullt med patienter.
-Du säg inte att du är upptagen jag hör ju att du sitter och fikar.

Haha! Det var nog inte riktigt meningen att vi i väntrummet skulle höra detta.
2 minuter senare kommer han in springande genom dörren.

I alla fall till slut fick vi komma in, han bara sa att de ska avvakta, ny kontroll om 4 månader så får vi väl se.
Sen sa han men hon hör ju på ett öra så det är ju inte så farligt.
Mmm man kan man höra på två så vill man väl det.

Pratade med BVC dagen efter och hon hade varit med om samma med hennes son, det tror att det kommer att växa bort när hennes öra blir större.

Vi får väl hoppas på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar