MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 6 december 2010

Snöskottning!

Snön har trillat fint från himlen.

I mitten på förra veckan tyckte jag att det började bli lite halt att vara ute och gå med vagnen.
Det var halt för det hade varken skottat eller sandat på vägen där vi bor och då kan jag tillägga att vi bor högst upp i en backe.
Ju mer bilarna körde och ju mer folk gick ju halare blev det för då polerades gatan.

I torsdags när jag körde hem efter att ha lämnat det stora på dagis så hamnade jag bakom grus bilen.
Tänkte att då kommer de nog att grusa hos oss också snart.

Men ICKE!!!!!!!!!

Så jag ringde till kommunen och bara frågade om det var kommunens ansvar att skotta vår väg eller det fanns en vägförening här som vi inte hört talas om.

Då får man till svar:
-Ja du det undrar jag med!

Eh, va?

-Varför undrar du det? sa hon då.

Ja här är inte skottat och det bryr jag mig inte om men här är inte grusat heller och det börjar bli lite halt när man är ute och går.

Då drog hon en hel raddänga om att de minsann inte saltade i denna kommunen!

Jo, men det är ju bra, det begär jag inte heller men lite sand hade inte skadat innan någon går och trillar.

Jo men man kan inte sanda när det är så kalt som det är i dag sa hon då.
Ursäkta va?
Jag körde ju efter sandbilen hela vägen från dagis och hem precis!

Ja hon skulle se vad hon kunde göra.

Tack!

Jag misstänker att det är som så, vi bor på en återvändsgata och ska de grusa så måste de backa hela vägen upp för man kan inte vända.
Då tog de nog en chansning att strunta i det och hoppades på att ingen skulle ringa.

I går snöade de hela dagen och när vi kom hem på kvällen så hade de inte skottat, jag sa till mannen jag ger dem till i morgon middag sen ringer jag igen och sen får jag nog ringa tidningen så kanske de sätter lite fart.

Men i morse när vi gick upp hade de faktiskt varit här och skottat.
Kryss i taket.

Vi får väl se om det är en engångsföreteelse eller det blir fler gånger under vintern det brukar nämligen inte bli så ofta.

Fick höra av en kompis att den kommunen jag bor i ska spara pengar och då drar de in på snö skottningen!
Mmm det blir nog jätte bra tills någon går och trillar eller kör av vägen och de får ett försäkringsbolag efter sig.

Allt bara för att de inte skottar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar