MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

torsdag 4 juli 2013

Tandläkarbesök och samtal till försäkringsbolag!

I går när vi var på Öppna förskolan, så busade barnen i kuddrummet medans jag gav lilla hjärtat mat.
När det var dax för fika kom de och då snyftade den äldsta dottern.
Jag frågade vad det var och en av personalen berättade att hon trillat på en stor kudde och slagit i sina tänder, men att det inte syntes något.

Sen sa hon inte mer just då.
Hemma på eftermiddagen sa hon att hon hade lite ont och att det gjorde ont när hon åt lunch.
Jag tittade men kunde inte se något konstigt.
På kvällen vid maten då ville hon inte riktigt äta, sen när vi skulle borsta tänderna så tyckte hon att det gjorde ont, den ena tanden där nere var också lite lös.

Så i dag ringde jag till tandläkaren och fick komma dit med henne på en kontroll.
Undrar om de inte haft besök av en mamma som inte haft barnvakt innan.
De fick så stora ögon när jag kom med mina tre tjejer.
Jag är ju inte unik precis, men de tittade på mig som om jag kom med tio barn!

Hon kände och tittade och konstaterade att båda tänderna där nere var lösa.
De kommer troligen att trilla av.

Kommer dock bli lite problem för henne att äta tills de trillat av.
Fick bli små prinsess bitar av hård mat så länge.

Men de permanenta tänderna trodde hon inte hade tagit skada men det var ju svårt att säga innan de kom.

Så hon skrev en anteckning i journalen och sen skulle det även anmälas till försäkringsbolaget.

Så det är gjort nu.

Så nu är det bara att vänta tills de trillar av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar