MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 24 januari 2011

Karantän!!!!!!

Barnen har haft magsjuka!!!!!!!!
BLÄ!!!!!
Började med den stora förra helgen, men hon kräktes bara två gånger sen var allt som vanligt igen så jag trodde inte det var magsjuka.

Inte förrän jag lämnade henne på dagis på tisdagen då jag fick höra att många av barnen hade haft det så och att ett barn hade blivit sjuk och kräkts på dagis på torsdagen.

BLÄ!!!

Man blir ju helt nojig, mår illa bara man hör ordet magsjuka!

Men så på tisdagskvällen blev den lilla sjuk, skulle gå upp och lägga mig kom upp för trappan och tänkte, vad är det som luktar?

Gick in till den lilla och där låg hon och bara stirrade rätt ut i luften och sa inget, hon hade kräkt ner hela sig och hela sängen.
Najs!!!

In i duschen, renbädda sängen och sen fick vi bära in hennes säng till oss så man hade lite kontroll på henne.

Kräktes ett par gånger men sen inte mer.

Så jag tänkte att nu är det över och vi andra har klarat oss.

SKÖNT!!!

Skulle jag inte tänkt, för i slutet på vecka blev den lilla sjuk igen!!!
Denna gången ordentligt!!!!!!
JA vi behöver inte gå in på detaljer men har fått sanera huset efter och hon hade nog rätt ont i sin lilla rumpa efter.

Men håll alla tummar nu har hon inte visat några symptom sen tidigt i går morse.

Jag hoppas att hon håller sig annars måste den stora vara hemma från dagis i morgon och hon är inte så lätt att roa när man inte kan göra något.

Vi har ju suttit i karantän hela helgen pga detta!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar