MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

torsdag 19 juli 2012

Semestertid!

Ja, det är semestertid, så även här på bloggen tydligen.
Har inte haft lust att skriva något sen jag låste bloggen.
Varför vet jag inte men det har bara inte blivit av.

Maken har också semester denna veckan så vi har hittat på lite saker och då tar man sig inte heller för att sätta sig och skriva.

I måndags var vi och hälsade på goda vänner som vi inte träffat på länge. Det var trevligt och barnen lekte bra, på kvällen blev det köpemat.
Vi (fruarna i familjerna) ville ha sushi, men de hade stängt för att det var måndag, så det fick bli pizza.
Det gick ju ner det också.

I tisdags kväll var jag och en god vän ute och åt, bara vi två.
Härligt att äta i lugn och ro utan att någon stör.
Det blev Harrys uteservering och sen blev det en promenad i stan och en glass han vi med innan regnet kom.
Skönt att komma iväg.

I går var vi i Höganäs med fina familjen Grave.
Jag hade blivit tipsad om något som hette Pannkaksladan av en på jobbet.
Hon sa att det var jätte bra och skulle vara mycket bättre än Hembygdsparken i Ängelholm.
Så vi begav oss dit.

Pannkakorna var väl helt ok.
Har väl svårt att äta det mesta nu för tiden ;) men de gick ner.
Dyrt var det ju förstås, 150 kr för vuxen och 65 kr för barn, för vuxen ingick dricka men det gjorde det ej för barnen.
Barnen åt ju inte så mycket, men de tyckte det var skoj.

Utanför fanns några djur, lite kaniner, två grisar, några hästar och några åsnor.
Lekplatsen var ju inte heller någon hit.

Jaja, nu har man varit där men jag lär inte återkomma.
Hembygdsparken är MYCKET bättre.
Mycket mer för barnen där.

Jag kan inte förstå att hon var så exalterad över det.

Men det positiva var att det låg precis vid outletten i Höganäs så där stannade vi innan vi åkte hem.
Det blev en ny onepice och en pippi tröja till mig.
Toppen priser hade de också.

I dag fick det bli en tripp till vårdcentralen, har haft ont i ryggen en tid nu.
Har inte riktigt kommit underfund med vad det var. Mer ont när jag sitter och ligger än när jag rör mig.

Domen var:
Inflammation i muskelfästena som går ner i bäckenet.
Rörelse, massage och värme skulle väl lindra.
Värktabletter kunde jag ta om jag ej stod ut.
Fick återkomma om det blev värre eller ej gick över.

Hoppas det släpper snart.

Nu sitter jag och väntar på att solen ska komma, vi ska ha gäster i kväll på lite grill.
Makens styvfar fyller år i dag så vi har bjudit hit honom och makens syster på grillat i kväll.
Så jag hoppas att vädret blir bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar