MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

lördag 28 juli 2012

Veckorna går!

Ja, veckorna går.
Detta är sista veckan maken har semester.
Eller ja, i morgon är ju sista dagen till och med, sen får jag och barnen klara oss själva i tre veckor innan det är dax för mig att börja jobba igen.

Veckan har varit fylld av aktiviteter.

I MÅNDAGS fick vi finbesök från makens pappa med fru och makens styvbror med sambo och barn.
Väldigt kul.
Styvbrodern med familj bor i stockholm så det brukar bara bli en gång om året vi ses och i julas träffades vi inte så nu var det extra kul.
Vädret hade vi med oss också så vi satt ute och fikade, de hade kört in om siaglass fabrikens utförsäljning på vägen hit så nu har vi massor av glass i frysen.

I TISDAGS kom mina föräldrar och hämtade barnen på förmiddagen de skulle sova där och vi hade en barnledig dag.
Vi åkte till Liseberg med fina familjen Grave som också lyckats bli barnlediga.
Varmt och gött var det typ 27 grader och stålande sol.
Men det var mer än vi som var där.
Herre gud med folk där var.

En timmes kö till alla attraktioner!
Där var nästan en timmes kö till att köpa glass också om man vill ha något sånt.
Mycket vatten gick åt den dagen.
En del väntande blev det ju också.
Jag kunde inte åka några karuseller (varför berättar jag en annan gång)
Men flume ride vågade jag mig upp i efter en timmes kö.

Men det var en trevlig dag.
Solens stålar mot kroppen och bara gå och titta på folk utan barn är härligt.

I ONSDAGS så åkte vi och hämtade barnen som sovit över hos mormor och morfar, allt hade gått bra.
Vi blev bjudna på middag där, det är alltid trevligt.
Det var en varm dag detta också så när vi kom hem, packade vi ner badkläder och körde till stranden en stund.
Skönt att komma dit på kvällen när där inte är så mycket folk och solens strålar inte är så farliga.

I TORSDAGS hade vi hemma fix, det var några fönster till som skulle fixas men nu tror jag vi har avverkat sommarens alla projekt.
på eftermiddagen åkte vi till stranden igen men det blåste och var lite kyligare så det var inte lika skönt så då stannade vi inte så länge.

I går så begav vi oss med andra vänner till Tosselila sommarland.
Det var typ 28 grader varmt och ingen vind alls inne på området.
Men barnen hade kul.
Bus och stoj hela dagen.
Vi tog badlandet sist, det var tur det för där fanns inga duschar!
Konstigt att där inte ens fanns någon kallvatten dusch så man kunde spola av sig innan och efter badet.
Ni kan ju själv tänka er hur smutsigt vattnet var eftersom ingen duschade innan de gick i.
Sen var det ju lagom mysigt att ta på sig kläderna igen utan att duscha.
Jaja, vi skulle ju bara hem.

Jag fick lite mycket sol så jag var rätt röd när vi begav oss hem.
Man är ju lite mer rädd om barnen än sig själv nu för tiden så man glömmer ju smörja sig själv.

På vägen hem stannade vi på en pizzeria i Sjöbo av alla ställen.
Fy fan vilket dåligt ställe.
Servicen var urusel och maten var kass.

Jag frågade servitrisen innan jag beställde vad det var för kebab kött de hade, om det var såna långa strimlor.
Ner det är det inte det är hackat kött.
Men när den väl kom var det såna långa strimlor!!
Jag hatar såna det smakar skit!
Barnen beställde hamburgare med pomes, då ingick det inget hamburgar bröd!
Haha!
Jaja, vi fick ju mat innan vi begav oss hem i alla fall.
Vi var hemma vid halv elva så då var det bara att lägga barnen och jag och maken fick hoppa i duschen.
Barnen fick duscha i dag på morgonen i stället.

Hoppas ni haft en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar