MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

fredag 6 juli 2012

Veckan går mot sitt slut!

Ja, en vecka går fort.
Men maken har verkligen prickat in rätt vecka att vara ledig på.
Massor av värme och sol har vi haft.

Vi har fått gjort massor av "måsten" i trädgården.
Lusthuset ska bara fönsterna målas nästa gång det blir fint väder, sen ska tak skägget målas sen är nog det mesta av sommarens stora projekt gjorda.

I går var vi och hämtade min bil som varit på service, jag passade på att handla utan barn efter.
Körde in och köpte mig ett par arbetsbyxor, med knäskydd i.
Bra att ha när man ska fixa ute, måla, rensa rabatter, mura mm.

Nya filtar blev det till soffan också eftersom de andra kastades efter musattacken.
Sen fylldes kylskåpet av mat igen, det har nästan ekat tomt.

Hemma satte vi på de nya listerna på fönsterna på lusthuset, de är målade en gång så de klarar sig ett tag men nästa runda av fint väder ska alla fönsterna målas.

Maken tvättade även taket, där var en del grönt från träden som fastnat, det gör ju det med åren. Men nu är det svart och fint igen.

Ja, i dag är det fredag och maken är ledig två dagar till, men nu ska jag in och jobba extra.
Jag har "sålt" två helger på min ledighet.
Detta är den första och nästa är v.32.

Hoppas det blir en lugn och fridfull helg på jobbet.
(Haha! Ja man kan alltid önska.)

Men fina pengar i börsen blir det, går in på kvall övertid, vilket motsvarar 240% extra ersättning.

Hoppas maken är hemma och ledig snart igen, det är mysigt att ha honom hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar