MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

torsdag 13 september 2012

Älskade unge!

Allt går i sin vanliga lilla trall.

Fick besked på att havandeskaps ledigheten gick igenom i går, inte för att jag var särskilt orolig men det är alltid skönt att få det på papper.

Så den 16 November säger jag tack och hej för mig på jobbet.
För att återgå till livet som Lattemamma på fulltid ännu en gång!

Sen vi återvände till dagis efter sommaren så har den stora dottern inte riktigt velat åka dit.
Värst har det varit när jag jobbat kväll och de lämnas kl 11.
Men det har även hänt någon morgon, men då är det maken som har hand om dem och han är väl inte lika pedagogisk i all morgon stress som jag är.

Hon säger ofta att hon inte vill dit.
Frågar man då om hon inte tycker det är kul, så gör hon ju det.
Om man frågar varför hon inte vill dit, så kan hon inte riktigt svara på det.

I går var det samma sak, jag vill inte till dagis mamma.
Varför då?
Jag vet inte, jag vill vara hemma hos dig.

Men hon är ju tvungen att åka, jag ska ju jobba, det brukar gå bra när hon väl är där, då stannar hon gärna.
Hon säger inte heller så mycket om kvällarna om att hon inte vill dit utan det är mornar och förmiddagar.

I morse kröp hon ner hos mig i sägen och sa samma sak.
Mamma, jag vill inte till dagis i dag.
Varför då?
Jag vet inte.
Då frågar jag henne om hon inte trivs i stora gruppen som hon fick byta till efter sommaren.
Nä, jag vill vara i mellan.
Säger hon då.

Hon vet inte varför, hon bara vill vara där i stället.
Jag försökte förklara att alla hennes kompisar går ju i stora men det hjälpte inte.

Så när vi kom till dagis i dag så fick jag berätta för personalen att hon vill byta tillbaka.
De försökte också prata med henne om varför men det kan hon inte svara på.

Så hon fick hjälpa till att bära tillbaka sina saker och flytta sin hylla tillbaka till mellan gruppen.

Hoppas det blir bättre nu.
Eller så kommer hon på att det inte är så kul att gå där när alla hennes kompisar är kvar i stora, då vill hon kanske tillbaka dit.

Vi får väl se hur det går, skönt att de tog det på allvar i alla fall och att hon fick pröva att gå tillbaka.

Får se hur det gå om några dagar.

1 kommentar:

  1. Naw lilla Jullan, hoppas att det vänder och att hon trivs snart igen❤

    SvaraRadera