MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 5 september 2012

Ja, vad händer!

Ja, vad händer annars i livet?
Nä, inte mycket.
Jag jobbar 100% och sen är det fullt ös när man kommer hem fram tills barnen går och lägger sig, sen är jag själv glad om jag klarar att vara vaken till efter 21.

Jag hade hoppats att blir lite piggare när jag började med järntabletterna men det är inget jag märker av, det ända jag märker är att jag blir ännu mer hård i magen. ;)

Var hos barnmorskan förra veckan och det lilla knyttet där inne mår bara bra, hjärtat slog så fint.
Jag hade med de två stora barnen också och de fick höra på sina hjärtan efter att vi hört på bebisens.
Haha!
De tycket det var toppen.

Jag känner den också nu varje dag, mysigt det är något man saknar sen när man inte är gravid så jag försöker verkligen njuta av det.

Den värsta oron har börjat släppa och jag kan faktiskt njuta av graviditeten.
Har börjat planera lite saker jag ska sy tills den kommer.

Mysigt.
Jobbar drygt två månader till, den 16 November är det tänkt att jag ska gå på havandeskapsledigt eller gravledigt som det tydligen heter nu.
Skickade in papperna förra veckan så det dröjer nog lite innan man får besked.
Men det har aldrig hänt att man inte får det hos oss.

Annars rullar bara livet på.
Maken jobbar mycket nu när det är höst, halmen måste in och spannmål måste tas emot.

I måndags så fick mina föräldrar rycka ut och passa barnen.
Jag jobbade kväll och maken ringde hem vid tio tiden och sa att han skulle behöva jobba.
Så jag fick ringa till mamma, men de kom.
Pappa hämtade min bil på jobbet och körde till dagis och hämtade barnen och mamma kom hemmifrån.

Sen var de här tills maken kom hem.
Den lilla hönan sov till tio över nio på morgonen men ändå hade de fått lägga henne vid 19 tiden på kvällen.
Sen sov hon som en stock.

Hon har dock fått en ful ovana att vakna strax efter fyra och vill ha välling.
Inte konstigt man är trött kanske när man blir väckt så mitt i natten varje natt.

Vi får väl se om det går över annars får vi väl köra lite hårda tag snart.
Jag ska bara orka det också det är väl det som är problemet.
Nu är det ju bara ner och göra välling sen dricker hon det och somnar om.

Ska man vara hård så kommer hon skrika ett bra tag innan hon ger sig så frågan är vilket som är det bästa just nu.
Just nu prioriterar jag sömnen så jag går upp och gör välling.

Vi får väl se hur det går.

I dag är det i alla fall riktig höst ute, 15 grader och en väldig blåst, jag fick sätta på värmen i huset för försa gången sen innan sommaren, men här blir alldeles för rått annars.

Nu är det snart tid att bege sig till jobbet.

Ha det bra alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar