MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 25 september 2012

Mamma, se Pippi!

I går gick barnen och la sig i vanlig tid vid 20 är de i säng och det är släckt.
Sen hör man hur de busar en stund innan det blir tyst.

Jag gick och la mig vid 21,30 och började läsa en bok som jag inte kunde sluta läsa så jag släckte inte förrän efter 23.
Just när vi lagt oss så kallade den lilla.

-Mamma, välling.
Jag gick dit och pratade med henne om att det blir ingen välling.
Hon köpte det och somnade om.

Den vaknade jag av att hon tassade i hallen, tittade på klockan och den var 00,20.
Jag gick till henne.
-Mamma, se Pippi!

-Nej det blir ingen Pippi nu, det är natt och man ska sova.

-Gå ner.

Efter en lång diskussion om sovandets vara eller icke vara så orkade jag inte mer utan jag sa, då får du gå ner själv.

När hon väl kom ner så blev hon ledsen, så jag gick ner, jag se Pippi sa hon.
Nä, jag startar inte TVn till dig nu, ska du med upp i sängen.
Nä, jag ska ligga här.

Så det fick hon göra.

Jag blev väckt igen vid 01 då den stora var uppe och kissade.
När jag gick ner med pottan så låg den lilla kvar och sov på soffan utan ens täcke på sig.

Jag bar upp henne, först protesterade hon men sen gick det bra, la ner henne i sängen och täcket på.
Så somnade hon om.

Jag blev väckt igen när maken gick 04,50 och sen när den lilla vaknade igen kl 07.
Inte så farligt tidigt men jag är helt slut.
Kan kanske bero på att jag är vaken flera gånger varje natt.

Hon fick välling och sen hörde jag hur både hon och den stora tassar ner för trappan och startar TVn.

Jag kunde ligga kvar och mysa till strax efter 8.

Rätt skönt när barnen börjar bli så stora att de går upp själv.

Men snart är det slut med det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar