MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

söndag 16 september 2012

Barn kläder!

I går åkte hela familjen en sväng för den stora dottern behövde nya trosor.
Hon vill inte använda de hon har för hon tycker de sitter för hårt så det var tid att köpa in lite nya.

Så vi begav oss till en av de stora klädkedjorna man kan handla på.
Hon hittade inget hon ville ha.
Men till slut hittade hon en ny tröja och ett par mjuka jeans.

Jeansen hittade vi på rea men tröjan hittade hon på pojkavdelningen.

Då började jag fundera, varför är det så att alla flickkläder är rosa och har Hello Kitty eller mumin på och alla pojkkläder har Blixten Mcqueen och spider man?

Varför har inga flickkläder Blixten Mcgueen eller spider man?

Är det bara min dotter som gillar det, det kan det ju inte vara.

Så vi får handla på pojkavdelningen i framtiden så hon tar på sig kläderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar