MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 7 november 2012

CHESS!

I går kväll bar det iväg!
Jag vann ju biljett på jobbet till musikalen Chess på svenska som spelas på Göteborgs operan!

Så jag begav mig till jobbet vid 15,30 för att möta upp min arbetskamrat AC som också vann biljett.
 

Jag var på jobbet vid 16 tiden så möttes vi upp, gick och hämtade lite kontanter som aldrig är fel att ha med sig.
Sen gick vi mot bussen som hade avfärd 16,30.
Innan man gick på bussen fick man en dricka och en baguette att äta.

Trevligt!

Sen bar det iväg!

Vi var i Göteborg strax efter 18 och musikalen började kl 19, så vi han gå på toa och köpa lite dricka i baren innan (ja inte till mig då).

Sen var det igång, det var två akter och var slut vid 21,45 ca.

Den kvinnliga huvudrolls innehavaren blev akut sjuk och fick bytas ut mellan första och andra akten, men det var ok, hon som tog över var lika duktig hon.

Den var bra musiken är ju bara underbar.

Sen var det tid att gå på bussen igen och åka hem.

Det var ju en massa människor som skulle av både här och där på hemresan så det tog lite längre tid hem än dit.
Vi var tillbaka i halmstad strax innan midnatt. 
Så jag var hemma och i säng vid 00,30.

Det känns ju i dag kan man säga, trött i ryggen och i huvudet.
Men det var det värt för trevligt var det!

Det är ju inte så ofta man åker iväg på sånt och man (i alla fall inte jag) unnar ju sig sällan sånt.
Så det var toppen att komma iväg.

Nu kallar jobbet!
Tre arbetsdagar kvar sen är det slut!

Känns rätt behövligt just nu kan jag säga.

Ha det bra alla så länge så återkommer jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar