MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

fredag 16 januari 2015

Allt på en dag!

I går var det en ledig dag.
Men hela dagen var fullpackad med möten.

Först ut var dietisten med Alma.
Skulle varit där på förmiddagen men det hon fick förhinder så vi var där 12,30.
Det är ju svårt med hennes mat.
Hon vet inte riktigt vad hon ska göra, det förstår jag samtidigt är jag livrädd att de bara ska släppa henne för att hon inte har någon diagnos och ingen vet vad de ska göra.

Jag sa det till dietisten, hon förstod min oro och tröstade mig med att det skulle de inte göra.
Så frågade jag om det här ät teamet som finns, om läkaren där.
Men hon menade på att just läkaren kanske inte är så bra på att just lista ut varför hon är som hon är.

Men så finns där en psykolog, som brukar vara bra på att kunna förstå barnens beteende.
Så hon fixade en tid till henne, ska träffa psykologen och dietisten samtidigt så får vi se om hon kan hjälpa till.

Annars skulle vi fortsätta som vanligt så länge.
Känns väl rätt ok så länge, så får vi se vad psykologen säger.

Sen bar det iväg till tandläkaren för min del, var ju lite nervöst helst när man skulle ha den lilla med sig, man vet ju aldrig hur det beter sig.
Tandläkare Helsingborg
Men hon var så väldigt duktig, fick mycket beröm.
Hon satt där på en stol så fint i 40 minuter och lekte med min mobil (jag hade laddat den väl innan vi åkte).

Så det gick över förväntan.

Stressa stressa!!

Efter detta var det snabbt upp på jobb för att diskutera en schema fråga lite snabbt, där var vi runt 14,15 sen skulle vi vara på BVC ca 30 minuter bort kl 15.

Phu!!

Hela dagen gick i ett rasande tempo.

Men vi var på BVC för två års kontroll precis vid 15.

Alma som precis hade somnat i bilen, var lite trött när hon blev väckt.
Hon skulle prata för att de skulle kolla hennes ordförråd, men hon knep, hon ville inte säga något alls.

Men sköterskan litade på mig när jag sa att hon kunde prata.

Hon mättes 81,3 cm inte jätte dåligt hon hade växt lite gran på längden.
Men hon vägde 9020 g, hon hade tappat 200 g i vikt.
Men det var som BVC sköterskan sa att hon väger så lite så det gör ju skillnad på vågen om hon precis ätit eller ej.
Och i går åt hon nästan inget på hela dagen.
50 ml välling på morgonen och sen en smoothie på eftermiddagen och sen inget förrän vällingen på kvällen, så då blir det inte så mycket.

Vi får väl se om hon hämtar sig eller ej.
Dietisten får väl titta på det nästa gång vi ska dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar