MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 7 januari 2015

Nissen kom på besök!

Natten till julafton kom han.....
Tomte nissen.

Han hoppade som vanligt ner i kaminen och tog en promenad till granen och stannade och fikade på en stol.

Förra året glömde han sin tomteluva (det är ju den som gör att han blir osynlig). 
Så i år fick barnen ett paket som tack för att de passat luvan under tiden.



Tomtemor hade sytt en ny luva till honom så barnen här fick behålla den gamla.

Det är så härligt att höra barnens skrik av lycka tidigt på morgonen när de yrvaket kommer ner för trappan och inser att Nissen varit här.

Jag han höra deras glädje strax innan klockan sex på julaftons morgon innan jag var tvungen att bege mig till jobbet på sjuka huset.


Det är ju inte så kul att jobba julafton men patienterna tycker inte heller det är kul att vara där.
Men är man förberedd på det så går det bra.

Jag jobbade dagen så jag kom hem på eftermiddagen och fick fira kvällen med mina barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar