MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 7 januari 2015

Lilla skruttan

Lilla, lilla Alma.

Hon hade magsjuka i en hel vecka, det tog ju hårt på hennes lilla kropp.
Hon gick ner 0,5 kg under den veckan.

Det låter inte mycket men i förhållande till hennes 9 kg så blir det ju många %
Som tur var så drack hon ändå lite smoothie fast hon var sjuk och vatten gick också bra.

Jag vågade inte ge henne saltlösning för då var jag rädd att hon skulle sluta dricka vatten också, eftersom hon är som hon är, så är man ju glad att man får i henne något alls.

I slutet av veckan så var det svårt och hon slutade nästan kissa, vi behövde få i henne salt. Jag var i valet och kvalet om man skulle åka in eller ej.

Ringde 1177 men de får man ju inte mycket hjälp från när man har ett barn som inte äter som andra i vanliga fall. 

I alla fall så kom jag på att vi hade popcorn hemma och det gillar hon.
Så fram med dem och saltade lite extra på hennes, hon åt massor för att vara hon och så blev hon ju törstig av saltet så hon drack bra med vatten.

Nöden har ingen lag när barnen är sjuka.

Så vi klarade av att reda ut det hemma utan att åka in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar