MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 7 januari 2015

Lucia

Ja, lagom till Lucia så kom den....
Maginfluensan.
Det var lilla Alma som fick det först, så alla tre fick vara hemma från förskolan och skolan under lucia.
Julie missade sin första lucia med skolan och Alma sin på förskolan, men det är ju inte så mycket man kan göra åt det.

Vi fick göra det bästa av situationen och fira Lucia här hemma i stället.
De sjöng och lilla Alma dansade så fint.

Så fina var de när de kom in genom dörren med lucia krona och vita klänningar.


Vi missade även det årliga Julbadet med föreningen på skolan/förskolan.
Vi var inte riktigt friska så vi ville inte smitta ner någon annan så vi stannade hemma.

Tur var det för den natten var det Theas tur att blir sjuk.

Jag blev också sjuk senare, jag som trott att jag var immun, men det var jag icke.
Jag kan inte minnas att jag någonsin haft det fast man hjälp barnen när de haft det så jag inte fått det.
Men nu var det min tur.

De enda som klarade sig var Julie och Carl, vi andra var sjuka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar